Over Eniqma

enIQma is een professionaliseringsspel voor basisschoolleerkrachten, IB’ers en leraren in opleiding. enIQma is evidence-informed ontwikkeld. Leerkrachten, ontwerpers en onderzoekers hebben samengewerkt in een multidisciplinair ontwerpteam waarin inzichten en ervaring vanuit scholen samen zijn gebracht met dat wat er bekend is over begaafdheid vanuit de wetenschap. Dat heeft geresulteerd in een handzame spelvorm en een methodiek die ingezet kan worden in de onderwijspraktijk. enIQma ondersteunt professionalisering van leerkrachten (in opleiding) en kan tevens ingezet worden in het proces richting het opstellen van een handelingsplan.

Lees meer over de achtergrond en bronnen van het spelbord en feit of fabel.

Het enIQma-ontwerpteam:

  • Anouke Bakx (Fontys HKE & Radboud BSI)
  • Nathalie Laurens (stichting BOOM / stichting OPMAAT)
  • Nathalie van Geloven (stichting Opmaat)
  • Nanda Heikamp (stichting BOOM)
  • Elly van Dongen (stichting Opmaat)
  • Gaby Berkers (stichting BOOM)
  • Lisette Hornstra (Universiteit Utrecht)
  • Sven Mathijssen (CBO Talent Development)
  • Larissa Rand (stichting Opmaat / Ontwikkelacademie)
  • Ton van Houtert (Fontys HKE)
  • Maartje van den Brand (samenwerkingsverband Plein013)