Kennisclips (hoog)begaafdheid

Onderstaande kennisclips helpen je verder te professionaliseren op het gebied van (hoog)begaafdheid.

Onderwijsbehoeften van (hoog)begaafde leerlingen
(Maartje van den Brand en Larissa Rand)
Kindertekeningen en (hoog)begaafdheid
(Sven Mathijssen)
Executieve functies en begaafdheid
(Liesbeth van der Velden)
Motivatie op basis van Zelf Determinatie Theorie
(Maartje van den Brand)
Onderzoekend leren Deel 1 – Stappenplan
(Derk Lettink)
Hoe bereik je de top?
(Jaap Denissen)
Jonge kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong
(Lilian van der Poel)
Kenmerken van begaafde leerlingen Wie ben ik?!
(Anouke Bakx)
Definities van (hoog)begaafdheid
(Ton van Houtert)
Hoogbegaafd, dus hoogsensitief?
(Lisette Hornstra)
Goed leraarschap voor begaafde leerlingen
(Anouke Bakx)
Dubbel bijzondere (hoog)begaafde leerlingen
(Agnes Burger-Veltmeijer
)
Onderzoekend leren Deel 2 – Voorbeeld
(Derk Lettink)
Talentontwikkeling met Taxonomie van Bloom
(Nathalie van Geloven)
Het signaleren van ontwikkelingsvoorsprong bij jonge kinderen
(Lilian van der Poel)